کاپادوکیا ترکیه | کندوان در خارج از ایران

کاپادوکیا ترکیه | کندوان در خارج از ایران

اگر به سفر و گردش‌های ماجراجویانه علاقه داشته باشید، تا کنون تصاویر جذاب ترکیه از کوهای سنگی با بالن‌های رنگارگ را در صفحات مجازی و اکسپلو اینستاگرام زیاد مشاهده کرده‌اید. این منطقه که به کاپادوکیا ترکیه شهرت دارد، یکی از محبوبترین نواحی گردشگری کشور ترکیه است که سالیانه با تصاویر جذاب و دلفریب خود مسافران زیادی را به این ناحیه می‌کشاند. البته نا گفته نماند که مسافران کاپادوکیا ترکیه فقط مجذوب تصاویر رنگارنگ آن نیستند بلکه عده‌ای زیادی از آن‌ها برای بازدید از بناهای تاریخی و قدمت زیاد به آن سفر می‌کنند.

کاپادوکیا ترکیه | کندوان در خارج از ایران

قبل از هرگونه تصویر سازی از کاپادوکیا ترکیه در ذهنتان باید به این اشاره کنیم که به این ناحیه به چشم یک منطقه‌ی روستایی و کوچک نباید نگاه کنید چرا که در جای جای این منطقه‌ی وسیع جاذبه‌های دیدنی زیبایی نهفته است. این نواحی شامل درره سرخ کاپادوکیا، گورمهشهر کایماکلی، معبد اسکی گوموسلر و موزه‌ی فضای باز زلو هستند.

کاپادوکیا ترکیه | کندوان در خارج از ایران

ادغام طبیعت و تاریخ در کاپادوکیا ترکیه

با کمی قدم زدن در گوشه و کنار کاپادوکیا ترکیه درمی‌یابیم که زیبایی این منطقه تنها از طبیعت عجیب و غریب آن نیست بلکه تلاش انسان برای زندگی در کوهای سنگی آن است که جلوه‌ی خاص و دلنشینی به این منطقه بخشیده است. خانه‌ها و سرپناه زندگی این مردم به طور اعجاب انگیزی در دل کوه‌های تپه‌های لانه زنبوری استتار شده است.

کاپادوکیا ترکیه | کندوان در خارج از ایران

اقامت در کاپادوکیا ترکیه

این سفر احتمالا با هر سفر دیگری که تاکنون تجربه کرده‌اید متفاوت خواهد بود. چرا که از هتل گرفته تا جاذبه‌های دیدنی و حتی تفریحات منحصر به فرد آن شبیه به سفرهای معمولی نخواهد بود. خود را برای زندگی چند روزه در غارهای چندین ساله آماده کنید و صبح قبل از طلوع خورشید و در تاریکی هوا برای بالن سواری و یا مشاهده‌‌ی منظره‌ی زیبای آن از روی تپه‌ها آماده کنید.

جاذبه‌های دیدنی کاپادوکیا

کاپادوکیا ترکیه نیز مانند همه‌ی جاذبه‌های طبیعی افراد خاصی را برای سفر و گردش دعوت می‌کند. این ناحیه که به دلیل فرسایش چندین و چند ساله در این ناحیه یعنی دره گرومی رخ داده به وجود آمده است و همین دستکارهای طبیعت است که جاذبه‌های خاصی را ایجاد کرده است. اگر در حین سفر به هتل و محل اقامت خود علاقمند شده‌اید باید این نوید را بدهیم که خانه‌ها، موزه‌ها و عبادتگاه‌های بسیاری با همین حال و هوا منتظر دیدار شماست.

کم پیش خواهد آمد که فراوانی چیزی در یک منطقه مردم را به تولید هنر خاص و منحصر به فردی از آن ترغیب نکند. خاک مرغوب و فراوان این ناحیه نیز مردمان هنرمند کاپادوکیا ترکیه را به صنعتگران و سفالگران زبده‌ای تبدیل کرده است. این هنرمندان آثار خارق العاده ای را تنها با دست و خاک ایجاد کرده‌اند و گردشگران را مجذوب خود کرده‌اند.

ماهیت اصلی سفر به خصوص سفرهای طبیعت گردی از ماجراجویی طبیعت دوستان سرچشمه می‌گیرد. در کاپادوکیا ترکیه نیز پستی و بلندی‌های خاکی در منطقه انگیزه‌ی فوق العاده‌ای برای ماجراجویان بیدار می‌کند. دوچرخه سواری در این تپه‌ها شما را به شناخت و کشف مناطق بکر و دست نخورده‌ی آن تشویق خواهد کرد. نمی‌شود از ماجراجویی صحبت کرد و از بالن‌های مشهور این منطقه حرفی به میان نیاورد. این بالن‌ها تمام آن چیزی که از روی زمین از دیدن آن محروم هستید مثل باغ‌های میوه، شهرک‌های باس تانی و نقاشی زیبای تپه‌های طبیعی را به شما نشان خواهد داد و تجربه‌ای بی نظیر را رقم خواهد زد.

آب و هوا در کاپادوکیا ترکیه

این منطقه جز نواحی مرکزی و خشک ترکیه محسوب می‌شود که سبب گرمی و خشکی زیاد آن در فصل تابستان و سرمای زمستان برفی خواهد شد، پس با این حساب پاییز و زمستان را می‌توان دو فصل عالی برای سفر خود به شمار آورد. اما این نکته را فراموش نکنید که فرقی نمی‌کند در چه فصلی و چه ماهی به کاپادوکیا ترکیه سفر می‌کنید، سرمای شب‌ها حتی در تابستان نیز همراه شما خواهد بود.

درمجموع آب و هوای مدیترانه‌ای نواحی گردشگری در ترکیه، فضای دلنشینی را برای مسافران در سفر خود به بار می‌آورد تا حدی که در پایان سفر خود هوس خرید ملک در ترکیه به سرشان می‌زند. البته باید گفت که اگر شما قصد سرمایه گذاری و یا مهاجرت دارید خیلی هم پیشنهاد بی راهی نیست. چرا که ترکیه از جمله کشورهایی است که شما با خرید ملک در آن توانایی دریافت اقامت دائم و پاسپورت آن را دارید.

کاپادوکیا ترکیه | کندوان در خارج از ایران

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]